"..AlaM GhAiB PeNuH MisTiK...!!!

Tuesday, May 29, 2007

Bagaimana cara mudah untuk mengelak dari terkena PUKAU...!!

Harian Metro
Rabu, 30 Mei 2007

MARANG: Hanya bermodalkan air liur, seorang lelaki berpakaian kemas dan berlagak alim giat memperdaya orang ramai menggunakan ilmu pukau hingga menyebabkan mangsa menyerahkan barang kemas.

Lelaki itu yang berpakaian kemas dan bercakap ala seorang ‘ustaz’ dan ‘bomoh’ memberitahu boleh membantunya jika mengalami sebarang masalah kesihatan dan pendapatan.

Mangsa, Zubaidah, 30-an, berkata sehari sebelum kejadian, lelaki terbabit datang ke rumahnya dan berpura-pura bertanya mengenai masalah kesihatan dan pendapatan hariannya.

Menurutnya, lelaki itu yang berpakaian kemas dan bercakap ala seorang ‘ustaz’ dan ‘bomoh’ memberitahu boleh membantunya jika mengalami sebarang masalah kesihatan dan pendapatan.

“Ketika bersembang, lelaki itu mengintai ke dalam rumah saya dan jiran sebelum beredar bersama seorang budak lelaki dipercayai anaknya.

“Esoknya, kira-kira jam 9 pagi, lelaki itu sekali lagi datang ke rumah saya.

“Dia muncul di pintu belakang rumah sambil mulutnya terkumat-kumit sebelum menghembus ke arah saya.

“Ketika bersembang dengan lelaki itu, saya tidak sedar menyerahkan gelang tangan kepada lelaki terbabit,” katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Rujuk :

http://www.hmetro.com.my/Current_News/HM/Tuesday/Setempat/20070529122634/Article/indexm_html


Bagaimana mengatasi PUKAU?

Berikut adalah amalan "benteng diri" dengan mudah.

1) Sentiasa membaca kalimah " Lailaha Illallah Wahdahu lasyarikalah, Lahul mulk, wa lahulhamd, yuhyi wayumiit, wahuwa 'ala kulli syai in qadir" pada setiap pagi(selepas solat subuh) sebanyak 10kali.

2) Sentiasa beramal dengan bacaan Wazifatul Kubra atau Sughura. Ataupon dikenali sebagai Mathurat. Pada setiap pagi dan petang.

Setiap amalan perlu disertakan dengan tawakal dan keyakinan yang memuncak kepada Allah Taala. Semoga Allah melindungi kita dari kejahatan ini. insyaAllah, dengan izinNya kita terselamat.
posted by MOHD FAIRUS B SOIED @ SHUAIB AL-JANIANJI at 2:01 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home